piątek, 13 marca 2015

 

Z przymrużeniem oka o współczesnym niewolnictwie


Dawno temu w Ameryce pozbawieni praw czarni niewolnicy, układali i śpiewali piosenki, które wyrażały ich sprzeciw, wobec tego nieludzkiego, opartego na segregacji rasowej i wyzysku, systemu politycznego.
Dzisiaj świat poszedł do przodu. Wymyślono nowe strategie zamieniania ludzi – także białych - w niewolników, a nawet ograniczania suwerenności całych państw, poprzez pozbawianie ich podstaw samodzielnego bytu ekonomicznego.

A oto mój „Protest Song”, będący wyrazem mojego sprzeciwu wobec polityki naszego państwa.


Protest Song


Wstałem dzisiaj rano,
Serce boli mnie,
Że ta nasza Polska
Strasznie kurczy się!

Młodzież za granicą
Na polach haruje,
A w kraju „Elyta”
Stołków swych pilnuje.


Rolnictwa,przemysłu
Wcale nam nie trzeba.
Będziemy brać mannę
Za to prosto z nieba.

Chłopów, robotników
Poszczuje się psami,
Żeby nie myśleli,
Że są tu panami.

Wstałem dzisiaj rano,
Serce boli mnie,
Że ta nasza władza
Nie dba o nas. Nie!

Za czyste powietrze,
Lasy i odłogi
Da nam Europa
Pocałować nogi.

Wojsko i Policję
Tak się ściśnie pasem,
Że będą śpiewali
Wszyscy cienkim basem.

Wstałem dzisiaj rano,
Serce boli mnie.
Pchają nas na wojnę,
My krzyczymy – Nie!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz